Varmt välkommen till Speedcom driftblogg! Här hittar du information om planerade driftunderhåll, oförutsedda driftstörningar samt aktuell driftstatus på våra tjänster.

Aktuell tillgänglighet

januari 2018
99,82%

För tillfället har vi driftstörningar. Felsökning pågår. (kl. 20:46)
Fyll i er hemsideadress eller e-post i sökrutan till höger för att kontrollera om ni berörs.
Skriv ut
16
mar

Frågor & Svar

Här hittar du vanliga frågor & svar kring driften av våra tjänster!

 

Kan jag läsa om alla driftproblem och planerade driftstopp i driftbloggen?

Ja, det kan du. Dels finns all aktuell information framme och dels kan du gå in i vårt arkiv för att ta fram tidigare driftproblem och planerade driftstopp. ... Läs Mer..

Varför har ni ibland tekniska problem?

Även om vi lägger mycket tid och pengar på att ha bästa möjliga driftslösning är det trots allt en teknisk lösning och en sådan är inte 100% tillförlitlig. T ex är alltid en driftslösning... Läs Mer..

Har ni en support jag kan kontakta om jag har problem?

Ja, självklart har vi en support du som kund kan kontakta om ni har problem. Vi har en mycket kompetent support som finns tillgänglig både på telefon och e-post Ofta kommer ni fram på supporten i... Läs Mer..

Vad är upptid?

Upptid är ett sätt att mäta hur bra och tillgänglig en driftslösning är. Vi mäter vår tillgänglighet hela tiden löpande via Pingdom och presenterar vårt resultat helt öppet här på vår d... Läs Mer..

Övervakar ni er drift 24hr om dygnet?

Ja, det gör vi. Vi har dels en automatiserad övervakning som snabbt tar hand om mindre problem och dels också bemannad support som styr upp större problem. Vi har dessutom personal som kan vara p... Läs Mer..

Vad har ni för teknisk lösning?

Vår tekniska lösning är bland de bästa på marknaden. Vi gör löpande stora investeringar för att förebygga problem samt för att ha den allra bästa, säkraste och snabbaste hårdvaran. Vi har... Läs Mer..

Varför har ni planerade driftstopp?

För att hela tiden ligga i framkant vad gäller den tekniska lösningen måste vi förebygga problem genom att uppgradera och byta ut servrar och annan hårdvara. Det innebär också för dig som kun... Läs Mer..

Vad kan jag som kund läsa om i driftbloggen?

Löpande kan man som kund läsa om eventuella driftproblem samt planerade driftavbrott. Vi har en mycket hög tillgänglighet och tillförlitlighet i vår driftslösning men ibland uppstår det probl... Läs Mer..

Dela med dig av denna artikel

Driftblogg Arkiv

Kontakta oss

Support +46 (0)10 160 55 70

Kundtjänst +46 (0)10 160 55 70

Försäljning +46 (0)10 160 55 70

Våra öppettider

Telefontid vardagar 08.30 - 17.00
Lunchstängt 12.00 - 13.00